مراحل ساخت فیلم صنعتی

ساخت فیلم صنعتی

مراحل تولید و ساخت فیلم صنعتی

فرآیند تولید و ساخت فیلم صنعتی، مانند اکثر اشکال هنری خلاقانه، به عنوان هرج و مرج سازمان یافته شناخته می شود. پروژه ها در هر مقیاس یا بودجه ای می توانند با عدم پیروی از بهترین فرآیند از مسیر خارج شوند. بهترین های هالیوود با نظم و انضباط بیشتر از فیلم های بد دوری می کنند. فیلم‌های کلاسیک با برداشتن یک ایده خوب از برنامه تا توسعه و فراتر از آن به روشی ساختار یافته ساخته می ‌شوند.

با داشتن دانشی درست از روند تولید و ساخت فیلم صنعتی همراه با تلاش خودتان، می توان یک داستان موفقیت آمیز ساخت. از پیش تولید تا تبلیغ فیلم صنعتی نهایی را همراه با مراحل تولید و با نکات و منابع عملی فیلمسازی توضیح خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

پیش تولید فیلم صنعتی

اولین مرحله در فرآیند ساخت فیلم صنعتی، پیش تولید و قسمت آماده سازی است. برنامه ریزی و شکل گیری ایده فیلم شما در اینجا اتفاق می افتد. اولین مرحله در پیش تولید و ساخت فیلم صنعتی، ایده پردازی است در واقع تفکری اساسی که موقعیت و شخصیت های اصلی را تعیین می کند. اگر بتوان ساخت فیلم صنعتی را ساده و سریع توصیف کرد، در آن صورت راحت ‌تر می‌توان افراد را با پروژه همراه کرد. در مرحله بعد یعنی بودجه بندی ساخت فیلم صنعتی، برای اینکه پول خود را با دقت خرج کنید، هزینه ای را در نظر میگیرید. یک محدودیت واقع بینانه در مورد آنچه که می توانید به اندازه کافی بپردازید تعیین کنید و هزینه ها را در طول فرآیند تولید فیلم دنبال کنید و در مورد منابع مورد نیاز و هزینه های ضروری فکر کنید.

فیلم سازی صنعتی

بودجه بندی برای تامین مالی ساخت فیلم صنعتی کوتاه

  •         اسکریپت خود را به صفحات جداگانه تقسیم کنید
  •         فیلم های کوچک ممکن است ۸ صفحه فیلمنامه در روز فیلمبرداری کنند
  •         هزینه روزانه معقول را محاسبه کنید

برای تفکیک دقیق تر هزینه در ساخت فیلم صنعتی، استفاده از یک الگو برای ثبت هزینه ها را در نظر بگیرید.

هنگام شروع، ممکن است بتوانید یک عکسبرداری کامل را بسیار ارزان یا حتی بدون هزینه انجام دهید. تا جایی که می توانید کمک رایگان بپذیرید و اجازه ندهید بودجه بندی، شما را از ایده های خلاقانه خود دور کند.

پس از بودجه بندی در ساخت فیلم صنعتی، مرحله بعد توسعه ایده است. توسعه ایده های فیلم گامی تکرار پذیر است. این باید در طول فرآیند تولید و ساخت فیلم صنعتی اتفاق بیفتد تا کیفیت تولید شما در طول مسیر بهبود یابد. در ابتدا، این در مورد اضافه کردن جزئیات داستان به مفهوم است تا بتوانید چیزی بنویسید و فیلم بگیرید. طوفان فکری، به تنهایی یا با افراد دیگر، به یافتن مسیرهای خلاقانه جدید کمک می کند. اپلیکیشن‌هایی مانند iDeas for Writing برای iOS یا Android نیز می‌توانند ابزار مفیدی در اینجا باشند.

با آماده شدن ایده ها، زمان نوشتن آنها فرا رسیده است. هر فیلم بر اساس یک فیلمنامه کار می کند و جزئیات هر صحنه و تعامل افراد را نشان می دهد. فیلمنامه نویسی بیشتر در مورد دیالوگ و نحوه صحبت شخصیت های مختلف است. توصیف مکان یا موقعیت صحنه ها را تنظیم می کند، اما در درجه اول شما فیلمنامه ای می خواهید که داستان را از طریق کلمات آنها بیان کند.

نکاتی برای نوشتن فیلمنامه در ساخت فیلم صنعتی

نحوه صحبت مردم را بنویسید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بیان یک داستان واقع گرایانه در ساخت فیلم صنعتی نکته ای کلیدی است. با گذراندن یک دوره آموزشی یا خواندن کتاب، فیلمنامه نویسی را مطالعه کنید و برای خوانایی و اشتراک گذاری آسان، آن را به خوبی فرمت کنید.

یافتن مکان های مناسب برای فیلمبرداری و ساخت فیلم صنعتی به عنوان جاسوسی شناخته می شود. پیشاهنگان مکان‌های داخلی و خارجی را جستجو می‌کنند که به بهترین وجه با مکان‌های توصیف‌شده در فیلم‌ نامه مطابقت دارند. به جای اینکه متن را متناسب با آن تغییر دهید، فضاهای سازگار و همه کاره را پیدا کنید. برای فیلمبرداری مجوز بگیرید در صورت لزوم مجوزها را جستجو کرده و از آن مطمئن شوید.

برنامه های تولید

برنامه تولید به سازماندهی روند تولید و ساخت فیلم صنعتی کمک می کند. معمولاً به شکل یک تقویم روزانه، صفحه گسترده یا نموداری است که جدول زمانی فیلمبرداری را مشخص می کند. صفحات اسکریپت را به روز تقسیم کنید، تا زمان بیشتری برای صحنه های پیچیده در نظر بگیرید. برگه های شکست و نوارهای تولید برای عناصر صحنه درست کنید و به جای ترتیب فیلمنامه، به ترتیب فیلمبرداری عملی برنامه ریزی کنید. سپس می توان برگه های تماس ایجاد کرد تا به خدمه آموزش داد که چه کاری باید انجام شود، توسط چه کسی، کجا و چه زمانی.

ویرایش فیلم

با صرف زمان و کار ماهرانه زیاد در ساخت فیلم صنعتی، ویرایش برای بیان داستان همانطور که در فیلمنامه نوشته شده و در استوری بورد ترسیم شده است بسیار مهم است. این جایی است که بهترین نما یا «گرفتن» برای هر صحنه بر این اساس ترتیب بندی می شود. هدف سرگرم کردن و مجذوب کردن بیننده و همچنین بهینه سازی زمان اجرا است.

با ذخیره و ثبت تصاویر فیلمبرداری شده به روشی که منطقی باشد شروع کنید. بهترین برداشت‌ها را انتخاب کنید و با «برش» چندین نسخه، آن‌ها را پیدا کنید.

ساخت فیلم

مطالعه شود: بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدئو

طراحی صدا

این مرحله معمولاً در مورد ایجاد صداهای اضافی است که در ساخت فیلم صنعتی ضبط نمی شوند. طراحی صدا معمولاً شامل افزودن جلوه‌ های صوتی اضافی از جمله «صداهای دیژتیک» (صداهای موجود در صحنه) یا «صداهای غیردیژتیک» (صداهایی که برای تأکید یا کمک به بیان داستان استفاده می‌شوند) برای ایجاد «منظره صوتی» است. به ایجاد فضایی فراگیر در اطراف تصاویر شما کمک می کند. طراحی صدا اساساً هر صدایی است که استفاده می شود و موسیقی یا دیالوگ نیست.

نحوه استفاده، ویرایش و ترکیب این عناصر می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. صدا می تواند انتقال صحنه را به هم پیوند دهد، تنش ایجاد کند و یا نشانه های روایی ارائه دهد. در حالی که همیشه بهترین کار این است که صداهای خود را بسازید، اما منابع مفیدی وجود دارد. کتابخانه‌هایی مانند Epidemic Sound یا BOOM Library موسیقی و دارایی‌های SFX بدون حق امتیاز ارائه می‌ کنند. همچنین می‌توانید افکت‌های صوتی رایگان زیادی را در freesound.org دریافت کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از هر گونه موسیقی تجاری شنیدنی مشمول مجوزهای پرهزینه برای جلوگیری از مسائل مربوط به مجوز است.

تصحیح رنگ

با درجه بندی رنگ اشتباه گرفته نشود (که خلاقانه تر است و بعداً به آن خواهیم پرداخت)، تصحیح رنگ فرآیند تنظیم رنگ ها در ساخت فیلم صنعتی شما است تا “واقعی تر” به نظر برسد. هنگام تصحیح فیلم، فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که همه چیز به درستی در معرض دید قرار می‌گیرد، رنگ ‌های عجیب و غریب وجود ندارد و رنگ ‌های پوست و سایر رنگ‌ها در صحنه دقیق به نظر می‌رسند.

یکی از مهم‌ترین (و چالش ‌برانگیزترین) بخش‌های اصلاح رنگ، گرفتن رنگ‌های واقعی پوست است. نکته مهم دیگر در مورد درجه بندی رنگ این است که شما با تمام نماهای خود مطابقت رنگی داشته باشید – به خصوص اگر در یک مکان گرفته شده باشند؛ زیرا ناهماهنگی رنگ می تواند غوطه وری ساخت فیلم صنعتی شما را از بین ببرد.

تصحیح رنگ قبل از جلوه های بصری اما پس از ویرایش در فرآیند تولید و ساخت فیلم صنعتی انجام می شود. این به این دلیل است که هنرمند VFX زمانی که نقطه شروع معتبری داشته باشد، می‌تواند تصاویر واقعی ‌تری خلق کند و یک رنگ ‌گرا فقط می‌خواهد برای تصحیح فیلمی که واقعاً استفاده می‌شود، وقت بگذارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *