نکات ساده برای ساخت فیلم تبلیغاتی جالب

فیلم تبلیغاتی جالب

نکات مهم برای ساخت فیلم تبلیغاتی 

آیا می‌دانستید که پیش‌بینی شده بود که ویدیو ۸۱ درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را در سال ۲۰۲۱ تشکیل دهد؟ این به این معنی است که وقتی شخصی در اینترنت است، به احتمال زیاد در حال تماشای یک ویدیو است. این در دسترس ترین و پرطرفدارترین نوع محتوا برای مصرف است زیرا تماشای فیلم تبلیغاتی جالب در مورد تکنیک ویرایش عکس بسیار ساده تر از خواندن در مورد آن است و قدرتمندترین و همه کاره ترین رسانه برای برقراری ارتباط و تعامل است. اگر به دنبال ایجاد ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای برای هر هدفی هستید، این لیست عالی از نکات و بهترین روش ها به شما کمک می کند تا کیفیت و تعامل ویدیوهای خود را بهبود بخشید.

فیلم تبلیغاتی جالب

برنامه ریزی بریا ساخت فیلم تبلیغاتی

۱ برای ویدیوی خود برنامه ریزی کنید

ایجاد یک فیلم تبلیغاتی جالب فقط با زدن دکمه ضبط نیست. عوامل متعددی برای متمایز کردن یک ویدیو در میان دیگر عوامل موثر هستند و باور کنید یا نه، آنها بیشتر به نحوه برنامه ریزی ویدیوی خود قبل از ایجاد واقعی آن مربوط می شوند.

این اولین نکته را می توان به چند قسمت تقسیم کرد. بیایید نگاهی به برخی از این نکات و بهترین روش ها برای برنامه ریزی یک فیلم تبلیغاتی جالب موفق بیندازیم.

مشخص کردن هدف

قبل از شروع ساختن فیلم تبلیغاتی جالب خود، باید بدانید که چرا در وهله اول آن را می سازید. درک هدف ویدیوی خود به شما کمک می کند تا برنامه ریزی، فیلمبرداری، ویرایش و تبلیغ ویدیو را به شیوه ای سازماندهی شده تر انجام دهید و در زمان و منابع شما صرفه جویی می کند. مهمتر از همه، باعث می شود فیلم تبلیغاتی جالب شما از نظر دستیابی به نتایج دلخواه مؤثرتر باشد. در زیر چند نمونه از سوالاتی که باید هنگام تعیین هدف برای ویدیوی خود بپرسید، آمده است:

با فیلم تبلیغاتی جالب به دنبال چه چیزی هستید؟

آیا سعی می کنید مردم را بخندانید؟

آیا در تلاش هستید که آنها را به بازدید از وب سایت وادار کنید؟

آیا محصول خود را تبلیغ می کنید؟

به آنها چیز جدیدی یاد می دهید؟

  1.     شناسایی مخاطبان برای ساخت فیلم تبلیغاتی

؟ نداشتن دید روشنی از گروه های بیننده ایده آل شما به سادگی پیام و محتوای فیلم تبلیغاتی جالب شما را کم رنگ می کند. مخاطب شما نحوه نوشتن فیلمنامه، نحوه فیلمبرداری و نحوه ویرایش آن را تعیین می کند. همچنین بسته به جایی که مخاطبان اصلی شما آنلاین هستند، مکان توزیع فیلم تبلیغاتی جالب شما تعیین می شود. به این فکر کنید که می خواهید چه کسی این را ببیند و سپس به این فکر کنید که آنها معمولاً در کجای اینترنت بازدید بیشتری دارند تا بتوانید بعداً آن را توزیع کنید. در اینجا یک الگوی شخصیت مشتری برای استفاده به عنوان بخشی از فرآیند برنامه ریزی فیلم تبلیغاتی جالب شما وجود دارد.

  1.     تحقیق در مورد موضوع فیلم تبلیغاتی

در مرحله بعد، زمان یافتن موضوع مناسب برای فیلم تبلیغاتی جالب خود فرا رسیده است. یافتن موضوعی که نه تنها برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، بلکه به شما در دستیابی به اهدافتان نیز کمک کند بسیار مهم است. بخش بزرگی از انتخاب موضوع شما نیز تمرکز بر یک کلمه کلیدی است. اگر می خواهید در گوگل و سایر صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، این امر به ویژه مهم است.

فیلم تبلیغاتی

اگر در حال فیلم تبلیغاتی جالب برای یوتیوب هستید، یکی از ساده ترین راه ها برای تصمیم گیری درباره موضوع فیلم تبلیغاتی جالب خود این است که تحقیقات کلمات کلیدی را در YouTube انجام دهید. فقط کلمه کلیدی خود را در یوتیوب جستجو کنید و با دقت به نتایج برتر و پیش بینی های جستجو نگاه کنید تا ببینید چه کلمه ای بهتر است.

نوع فیلم تبلیغاتی را مشخص کنید

اکنون که موضوع فیلم تبلیغاتی جالب خود را می دانید، زمان آن رسیده که ویدئو را نهایی کنید. این به طور مستقیم بر لحن و سبک ویدیوی شما تأثیر می گذارد و البته بر کل فرآیند تصویربرداری، انیمیشن یا ویرایش آن هم تاثیر خواهد گذاشت.

در اینجا چند نوع ویدیو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

  •         متحرک
  •         عملیات زنده
  •         ضبط صفحه نمایش
  •         تخته وایت برد
  •         نقاشی متحرک
  •         تایپوگرافی
  •         ترکیبی

توجه به این نکته مهم است که برخی از انواع ویدیو برای ویدیوهای رسمی و حرفه ای مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای ویدیوهای معمولی مناسب تر هستند. بنابراین، نوع ویدئویی را انتخاب کنید که متناسب با سبک محتوای شما باشد.

اسکریپت بنویسید

هنگامی که موضوع و نوع فیلم تبلیغاتی جالب را که می خواهید بسازید نهایی کردید، اکنون زمان آن رسیده که روی محتوای آن کار کنید. این بهترین کار با نوشتن یک فیلمنامه ویدیویی است که داستان شما را نشان می دهد. شما می توانید یک متن کلمه به کلمه برای ویدیو بنویسید یا فقط موضوعات کلی را که قصد دارید در ویدیو پوشش دهید را بنویسید.

در هر صورت، نکته این است که یک سند مرجع داشته باشید تا هنگام شروع فیلمبرداری فیلم تبلیغاتی، به طور تصادفی فراموش نکنید که یک موضوع ضروری را پوشش دهید. همچنین می توانید یک استوری بورد برای ویدیوی خود ایجاد کنید. استوری بورد صرفاً یک نمایش بصری از یک داستان است که از دنباله ای از تصاویر گرافیکی تشکیل شده است که به سازندگان کمک می کند فیلم ها و پروژه های خلاقانه خود را تجسم کنند.

مکان مناسب برای فیلم تبلیغاتی

یکی دیگر از مراحل ضروری مرحله برنامه ریزی ویدیو، انتخاب محل فیلمبرداری است. انتخاب یک مکان برای فیلم تبلیغاتی جالب، مهم تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، به ویدیو زمینه می دهد و می تواند ظاهر و احساس ویدیوی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. می‌توانید ویدیو را در خانه بگیرید یا به بیرون بروید. صرف نظر از گزینه ای که انتخاب می کنید، ظاهر و احساس فیلم تبلیغاتی جالب شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

دوربین حرفه ای

گاهی اوقات، برای ایجاد ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای، ممکن است دوربین گوشی کافی نباشد. در این صورت، احتمالاً باید روی یک دوربین حرفه ای سرمایه گذاری کنید. این به شما کنترل بسیار بیشتری بر کیفیت فیلم تبلیغاتی جالب که تولید می کنید می دهد. به‌علاوه، ویژگی‌هایی مانند تثبیت کننده تصویر داخلی و امکان تعویض لنزها را دریافت خواهید کرد که ممکن است تلفن نتواند ارائه دهد.

بنابراین، اگر به دنبال سرمایه گذاری در تجهیزات دوربین خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوربینی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌هایی باشد که برای نوع فیلم تبلیغاتی جالب خود به آن نیاز دارید.

مطمئن شوید که نور کافی دارید

نورپردازی یکی دیگر از بخش های ضروری فیلم تبلیغاتی جالب حرفه ای است. اگر ویدیوی شما خیلی تاریک یا خیلی روشن است، بدیهی است که ظاهر خوبی نخواهد داشت و در معرض خطر نادیده گرفتن محتوای شما قرار خواهید گرفت.

فیلم تبلیغاتی جالب برای سایت

دو منبع نور اصلی در دسترس هر سازنده ویدیویی وجود دارد:

  •         نور طبیعی

برای مبتدیان، نور طبیعی یک گزینه عالی جهت ساخت فیلم تبلیغاتی جالب است. نور طبیعی هیچ هزینه ای ندارد و کاملاً قادر است موضوع ویدیوی شما را خوب جلوه دهد.

برای استفاده از نور طبیعی به نفع خود، به یاد داشته باشید که در یک روز ابری یا در ساعت طلایی در فضای باز عکس بگیرید. در این مواقع، نور طبیعی فوق العاده ملایم و سینمایی است و سوژه تان به خوبی مورد توجه قرار میگیرد.

  •         نورپردازی استودیو

همانطور که ظرفیت تولید خود را افزایش میدهید، احتمالاً می خواهید روی تجهیزات نورپردازی سرمایه گذاری کنید تا کیفیت فیلم تبلیغاتی جالب خود را افزایش دهید. در اینجا برخی از تجهیزات روشنایی وجود دارد که ممکن است بخواهید به تجهیزات تولید خود اضافه کنید:

  •         نور کلید
  •         چراغ حاشیه
  •         ماشه و چشمک می زند
  •         سافت باکس یا شکل دهنده ها
  •         بازتابنده ها

کیفیت صدا را ارتقا دهید

صدای فیلم تبلیغاتی جالب شما می‌تواند محتوای شما را بسازد یا خراب کند و چند کار ساده وجود دارد که می ‌توانید برای حفظ یکپارچگی کیفیت صدای ویدیو تان انجام دهید. بهترین راه برای ضبط صدا از سوژه استفاده از هر میکروفونی غیر از میکروفون داخلی دوربین است. زیرا مهم نیست که میکروفون داخلی دوربین شما چقدر خوب باشد، جایگزین کردن یک ضبط کننده صوتی خارجی اختصاصی کافی نیست.

به طور کلی سه نوع میکروفون وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

  •         میکروفون های خازنی
  •         میکروفون های دینامیک
  •         میکروفون های برگردان

قبل از فیلمبرداری، همیشه صدا را تست کنید تا مطمئن شوید که تمام موارد بالا را به درستی تنظیم کرده اید. برای کسی که تجربه صوتی قبلی ندارد، این معمولاً تنها راه برای اطمینان از درستی آن است.

ساخت فیلم تبلیغاتی جالب

نرم افزار برای ویرایش ویدئو

استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیو بخش مهمی از فرایند تولید است. این به شما امکان می دهد تا انتقال ها را به ویدیوهای خود اضافه کنید، آنها را درجه بندی رنگ کنید، عنوان، زیرنویس و مقدمه را اضافه کنید و آنها را به گونه ای بچینید که برای مخاطبان قابل درک باشد.

چندین نرم افزار ویرایش ویدیو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، هم رایگان و هم پولی. در اینجا لیستی از برخی از محبوب ترین آنها آورده شده است:

  •         Visme Video Maker
  •         Adobe Premiere Pro
  •         Apple Final Cut Pro
  •         DaVinci Resolve
  •         Adobe Premiere Elements
  •         Corel VideoStudio Ultimate
  •         CyberLink PowerDirector

عدم استفاده از فیلم لرزان

فیلم تثبیت شده برای موفقیت هر ویدیوی برتر ضروری است. زیرا فیلم های لرزان نه تنها غیرحرفه ای به نظر می رسند، بلکه چشمان مخاطب را نیز تحت فشار قرار می دهند. ما به شما پیشنهاد می کنیم یا یک دوربین با لرزشگیر داخلی در دست بگیرید یا یک سه پایه برای رفع این مشکل خریداری کنید. سه پایه ها معمولاً زمانی کار می کنند که سوژه ثابت است، اما ممکن است این مورد برای همه انواع فیلم تبلیغاتی جالب صدق نکند.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک وبلاگ هستید، ممکن است لازم باشد در شهر قدم بزنید و ممکن است سه پایه برای شما مفید نباشد. در آن سناریو، سرمایه گذاری در یک تثبیت کننده خارجی را در نظر بگیرید. بسیاری از نرم افزارهای ویرایش ویدیو دارای ویژگی داخلی برای تثبیت فیلم‌های لرزان هستند، اما نتایج ممکن است هر بار عالی نباشند.

ترکیب ویدیوی خود را بهبود بخشید

ترکیب بندی روشی است که شما انتخاب میکنید سوژه خود را در ویدیویی که می خواهید ضبط کنید، قاب کنید. محبوب ترین راه برای کادربندی سوژه پیروی از قانون یک سوم است که کادر را به شبکه‌ای ۳×۳ تقسیم می‌کند و تقاطع‌هایی ایجاد می‌کند که مناطق ایده‌آلی برای قرار دادن سوژه شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *