بهترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن

stop motion

استاپ موشن چیست؟ بهترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن کدامند؟ در این مقاله، درباره اینکه استاپ موشن چیست و چگونه بهترین ابزار برای ساخت استاپ موشن را بشناسیم صحبت کرده ایم.

استاپ موشن
استاپ موشن

استاپ موشن چیست؟

انیمیشن استاپ موشن (که به آن انیمیشن استاپ فریم نیز می گویند) انیمیشنی است که در هر لحظه یک فریم با اشیاء فیزیکی که بین فریم ها جابه جا می شوند گرفته می شود. هنگامی که دنباله تصاویر را به سرعت پخش کنید، توهم حرکت ایجاد می شود. اگر می دانید که انیمیشن دو بعدی (دیزنی اولیه) چگونه کار می ‌کند، استاپ موشن مشابه آن است، با این تفاوت که در آن از اشیاء فیزیکی به جای نقاشی استفاده می شود.

فرآیند اصلی انیمیشن شامل گرفتن عکس از اشیاء یا شخصیت های شما، حرکت دادن آنها به آرامی و گرفتن عکس دیگر است. هنگامی که تصاویر را به طور متوالی پخش می کنید، به نظر می رسد که اشیا یا شخصیت ها خود به خود حرکت می کنند. برای اینکه بتوانید بهترین نرم افزار ساخت استاپ موشن را بشناسید، به ادامه مقاله توجه نمایید.

استاپ موشن چیست؟
استاپ موشن چیست؟

مقاله مرتبط:

استاپ موشن

استفاده از دوربین های DSLR برای انیمیشن استاپ موشن

در سال ۲۰۰۵، Corpse Bride با Canon EOS-1D Mark II فیلمبرداری شد و اولین فیلم بلند استاپ موشن ثبت شده با دوربین عکاسی دیجیتال لقب گرفت. دوربین های DSLR اولیه دارای نمای زنده نبودند، قابلیتی که دوربین می ‌تواند جریان ویدیویی تصویر را از طریق لنز اجرا کند. بنابراین، استودیو مجبور شد از یک دوربین فیلمبرداری ثانویه برای ارائه کمک فیلم استفاده کند.

در سال ۲۰۰۷، کانن و نیکون دوربین های DSLR با نمای زنده را معرفی کردند. از آن زمان، دوربین های DSLR برای ضبط اکثر استاپ ‌موشن با کیفیت حرفه ‌ای که می‌ بینید، از فیلم ‌های بلند گرفته تا موزیک ویدیو ها و پخش سریال‌ های تلویزیونی و تبلیغات استفاده می ‌شوند.

دوربین استاپ موشن
دوربین استاپ موشن

Dragon 1.0 (نسخه اصلی Dragonframe) در ۱ مارس ۲۰۰۸ منتشر شد و اولین بسته نرم افزاری استاپ موشن بود که از دوربین های DSLR Canon 40D و Nikon D90 با نمای زنده پشتیبانی می کرد. این بدان معنی بود که انیماتور می ‌توانست یک پیش‌ نمایش نسبتاً دقیق از طریق لنز انیمیشن خود را در حین حرکت ببیند.

Dragonframe نرم‌افزار برتر قاب‌گیری برای انیمیشن ‌های استاپ موشن و عکاسی تایم لپس است. Dragonframe با استفاده از نمای زنده یک دوربین دیجیتال پشتیبانی شده، ابزارهای کمکی ویدیویی را برای انیماتور فراهم می کند و یک هاب مرکزی برای گرفتن و سازماندهی فریم های با وضوح بالا از دوربین شما محسوب می شود.

برای اینکه از مبحث اصلی دور نشویم، در ادامه پر استفاده ترین نرم افزار های ایجاد استاپ موشن را معرفی می کنیم.

نرم افزار های استاپ موشن
نرم افزار های استاپ موشن

مطالعه بیشتر:

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در چیست؟

۸ مورد از بهترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن

·        Stop Motion Pro Eclipse

  • سیستم مورد نیاز: ویندوز

Stop Motion Pro Eclipse یک نرم افزار جامع می باشد که برای ساخت استاپ موشن های متحرک پیچیده از آن استفاده می شود. این ابزار می تواند تا ۳۰ فریم در ثانیه را پخش کند و به کاربر اجازه می دهد تا صدا را در حین پخش انیمیشن ضبط کنید.

·        Dragon Frame

  • سیستم مورد نیاز: ویندوز، مک و لینوکس

یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن، Dragon Frame نام دارد که می تواند به شما برای ساخت تصاویر واقعاً خارق العاده کمک کند. همچنین این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا از ابزار پیشرفته اسکن دوربین برای ثبت حرکات دقیق، ساختن عکس، نورپردازی عالی عکس و ویرایش تصاویر استفاده می شود.

·        iKITMovie

  • سیستم مورد نیاز: ویندوز

iKITMovie یک ابزار برای ساخت استاپ موشن در ویندوز است. این نرم افزار بیش تر از ۲۲۰۰ جلوه صوتی رایگان و تراک های موسیقی پس زمینه برای استفاده در فایل شما دارد. این ابزار دارای یک صفحه سبز است تا به وسیله آن بتوانید تصویر پس زمینه را با تصاویر ثابت یا متحرک مورد نظرتان تعویض کنید.

·         Stop Motion Studio

  • سیستم مورد نیاز: ویندوز، مک، اندروید، آی او اس و آی پد

Stop Motion Studio یک نرم افزار قدرتمند، ویرایش گر فیلم با مجموعه ای کامل از ویژگی ها، که به شما امکان می دهد انیمیشن های استاپ موشن بسازید. برخی از کاربران این نرم افزار ادعا کرده اند که این برنامه یکی از ساده ترین رابط های کاربری را برای ساخت فیلم داراست.

  • Boinx iStopMotion
  • سیستم مورد نیاز: ویندوز، آی او اس، آی پد

Boinx iStopMotion نرم افزاری از مجموعه Boinx است که دارای امکانات بسیار زیادی است و به شما این امکان را می دهد تا فیلم های تایم لپس یا استاپ موشن در آیفون و مک بسازید. حتی می توان این نرم افزار را طوری تنظیم کرد که در یک بازه زمانی معین، فریم ها را به صورت خودکار ثبت کند.

  • Heron Animation
  • سیستم مورد نیاز: ویندوز، مک، لینوکس

Heron Animation یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان استاپ موشن است که به شما اجازه می دهد یک سری عکس را از وبکم متصل شده بگیرید و هر عکس را بصورت انیمیشن متحرک در زمان واقعی استفاده کنید. کار با آن ساده است و رابط کاربری آسانی دارد که استفاده از آن را برای تازه کارها دلچسب می کند.

  • Kawping
  • سیستم مورد نیاز: مرورگر ها

Kawping یک پلتفرم آنلاین برای ساخت عکس، ویدئو و گیف است. این برنامه ابزارهای متنوعی شامل ابزار تغییر سایز ویدیو، ابزار اضافه کردن صدا به ویدیو، ابزار کلاژ ساز و … را در خود جای داده است. بنابر این، ساخت یک ویدیو استاپ موشن می تواند توسط آن به راحتی انجام شود.

  • Clideo
  • سیستم مورد نیاز: مرورگر ها

Clideo یک مجموعه ابزار آنلاین ویدیویی با کاربری آسان است. ایجاد یک ویدیوی استاپ موشن با Clideo زمان زیادی طول نخواهد کشید. شما می توانید زیر نویس را آپلود کنید و تنظیمات آن از جمله نرخ و سرعت کلیپ را انجام دهید. علاوه بر این، در صورت نیاز می توانید یک افکت معکوس اضافه کنید.

مطالب این مقاله با عنوان بهترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن از این لینک ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *