ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب

از کمپین تیزر چه می دانید؟

کمپین تیزر یک نوع روش بازاریابی است که اغلب با هدف آشنا کردن گوش مردم با یک محصول، خدمات، یا کمپین بزرگتر است. کمپین تیزر می تواند تعامل اجتماعی، دسیسه و هیجان را همزمان ایجاد کند. پلتفرم های مشهور برای کمپین تیزر شامل بیلبورد و بنر شبکه های اجتماعی می باشد. کمپین‌های تیزر با ایجاد انتظار و جلب کنجکاوی انسانی با استفاده از افشای کافی در مورد کمپین یا پروژه گسترده‌تر برای جذب مخاطبان (نه کم نه زیاد) عمل می‌کنند. کمپین‌های تیزر روشی عالی برای ارتقای جایگاه یک شرکت در زمان مناسب برای راه‌اندازی گسترده‌تر کمپین هاست.

ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از فعالیت های حرفه ای در استودیو گندم با نمونه های بسیار است

کمپین تیزر
کمپین تیزر

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب

اگر فقط می خواهید قبل از دریافت یک پیشنهاد بزرگ یا محتوای اضافی از کسی توجه دیگران را جلب کنید، از یک تیزر ویدیوی کوتاه و در عین حال قدرتمند استفاده کنید. ایجاد اینها زمان زیادی نمی برد و معمولاً تولید آنها نسبت به ویدیوهای طولانی تر هزینه کمتری دارد، بنابراین فرصتی عالی برای بازاریابی به روشی مقرون به صرفه به شما می دهد.

تیزر تبلیغاتی خوب
تیزر تبلیغاتی خوب

مقاله مرتبط:

بهترین نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی

از روش های کلیدی زیر برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب استفاده کنید:

  • تیزر بهتر است کوتاه باشد. تیزر ایده آل شما ممکن است فقط ۳۰ ثانیه تایم داشته باشد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات قطره چکانی به مشتری بدهند و بیننده را وادار کنند تا بیشتر و نزدیکتر به محصول و خدمات نگاه کند. به یاد داشته باشید که این تیزر ها قرار است به صورت پاپ آپ یا بلوک های کوچک ویجت در یک وب سایت نمایش داده شوند یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. آنها چیزهایی نیستند که مردم با یک بشقاب پاپ کورن بنشینند و برای آموزش یا سرگرمی تماشا کنند.
  • یک فوکوس دقیق انتخاب کنید. سعی نکنید همه چیز را در یک تیزر کوتاه به اشتراک بگذارید. روی یک محصول، خدمات، پیشنهاد ویژه یا یک نقطه خاص از اطلاعات تمرکز کنید. اگر می خواهید یک تیزر الهام بخش و تاثیر گذار بسازید، مطمئن شوید که روی تصاویر و صداهای احساسی تمرکز می کنید.
  • برندتان را تبلیغ کنید. به طور مداوم و همیشگی اسم و لوگوی شرکت را در تیزرتان نمایش دهید.اگر شما تیزر را تنها در صفحه شبکه های اجتماعی شرکت یا سایتتان نمایش می دهید و برند قدرتمندی دارید، نیازی به این کار نخواهد بود. مطمئن شوید که اطلاعات تماس شرکت را در شرح پست بگنجانید. هر نوع تبلیغ یا تولید محتوایی که به آن نیاز دارید شامل این موارد خواهد شد.
  • سطح انرژی و هیجان خود را بالا نگه دارید. اگر با برند شما تضادی ندارد، تیزرهایتان را پر انرژی و جذاب درست کنید. این کار به شما کمک می کند تا توجه دیگران را سریعتر به خود جلب کنید و مشتری را حفظ کنید.
  • یک دعوت به اقدام (call to action) قوی ایجاد کنید. به بینندگان تان بگویید که دوست دارید از ابتدا تا انتهای ویدیو همراه شما باشند. همچنین به آنها راه های ارتباط با خودتان از جمله سایت، شبکه های اجتماعی و … را نشان دهید. برای اینکه تیزر موثر واقع شود، می باست مخاطب را به جای دیگری هدایت کند.
  • تیزر خود را کمی راز آلود کنید. مردم عاشق دانستن هستند و بیش تر از آن عاشق رمز و راز. در نتیجه در تیزر تبلیغاتی خودتان، می توانید از این تکنیک به خوبی استفاده کنید. مخاطبین را در مورد موضوع تیزرتان کنجکاو کنید. با این کار آنها همیشه نیم نگاهی به ویدوهای جدید شما خواهند داشت.
  • مخاطب را تشنه نگه دارید. سعی کنید موضوع اصلی و مغز تیزر را در همان ابتدای ویدیو برملا نکنید و مخاطب را به دنبال دانستن موضوع با خود بکشانید. البته هیچ مخاطبی تا انتهای ویدیو منتظر افشای هدف و موضوع تیزر شما نخواهد ماند. بر انگیختن حس کنجکاوی مخاطب، انتشار سرنخ درباره ویدیو هر چند دقیقه یکبار، یا درخواست از مخاطبان برای حدس زدن محصول می تواند آنها را تا انتهای ویدیو کنجکاو نگه دارد.
  • تیزرتان را تا حد امکان جذاب کنید. هرچه تحریک و هیجان بیشتری با کمپین تبلیغاتی خود برانگیزید، بهتر است. تیزر باید با مخاطبان شما طنین انداز شود، به همین دلیل است که تصاویر و متن مناسب برای درست کردن تیزر ضروری هستند. گاهی اوقات، سادگی بهترین راه پیش روست. خواه تیزر شما یک تیزر معرفی محصول باشد، خواه یک کمپین تبلیغاتی برای یک سرویس جدید، مخاطبان خود را با زبانی که رمز و راز، تعلیق و تعجیل ایجاد می کند مجذوب کنید.
  • برای اعلام زمان انتشار تیزرتان از شمارشگر استفاده کنید. استفاده از شمارش می تواند در مخاطب حس اضطرار ایجاد کند و این تصور را در خود ایجاد کند که می بایست در زمان اعلامی توسط شما به شبکه اجتماعی یا سایت مراجعه کند تا ویدیو را از دست ندهد. مصرف کنندگان و مخاطبان دوست دارند درگیر شوند. هر چیزی که کنجکاوی یا هیجان مخاطب را برانگیزد و در رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری باشد و شامل یک چالش تعاملی باشد، بیشتر از یک ویدیوی تنها باعث درگیر کردن و به چالش کشیدن مخاطب می شود.
  • از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها روشی آسان برای ارتباط فالوورها و مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی هستند. هشتگ ها به شما کمک می کنند تا میزان تعاملی که کمپین شما برایتان ایجاد می کند را اندازه گیری کنید، به این معنی که می توانید درک بیشتری در مورد اینکه چه کسی و چگونه با پست تعامل دارد به دست آورید. این داده‌ها می‌توانند در آینده برای شما ارزشمند باشند، و یک هشتگ فوراً برای شما ایجاد مشارکت ‌کند.
  • از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. برای سایت یا شبکه اجتماعی خودتان امکان اشتراک ایمیلی ایجاد کنید و زمان انتشار ویدیوی جدید را به آنها گوشزد کنید. ایمیل رسانه خوبی برای اطلاع رسانی به مخاطبین محسوب می شود.
ارتقای سطح تیزر
ارتقای سطح تیزر

مطالعه بیشتر:

چگونه کمپین ویدئویی بسازیم؟

تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی

بهترین تکنیک ها برای ارتقای سطح تیزر شما

  • فاکتور متقاعدکننده را در ویدیوهای خود بگنجانید. به خاطر داشته باشید که بهترین ویدیوهای معرفی محصول آنهایی هستند که حس کنجکاوی را در بینندگان شما برانگیزد.
  • در مورد برخی از بهترین ویدیوهای محصول انیمیشن تحقیق کنید. ببینید برندهای دیگر چگونه پیام‌های خود را ارائه می‌کنند.
  • از موسیقی مناسب برای ویدیوهای خود استفاده کنید زیرا هیچ چیز بهتر از موسیقی احساسات را منتقل نمی کند.
  • تیزر بازاریابی خود را در چندین کانال تبلیغ کنید.
  • تیزرهای بازاریابی مختلفی را امروز در اینترنت مشاهده کنید و سعی کنید هر آنچه را که فکر می‌کنید ویدیوی شما را جذاب‌تر می‌کند، با آن سازگار کنید.
  • یک پیام قانع کننده در پایان ویدیوی خود قرار دهید. یک پیام قوی مانند: “به زودی”، مخاطبان شما را درگیر می کند.

تمامی مطالب مقاله ای که با نام ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب مطالعه نمودید، از این منبع ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *