نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی

تیزر برای شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای ساخت کمپین تبلیغاتی

مصرف کنندگان انتظاراتی فراتر از گذشته دارند و توقعات آنها از برندها بسیار بالاتر رفته است و انتظار دارند تا برند ها آنها را هر چه بیشتر سرگرم کنند. بازاریابان با فراتر رفتن از خلاقیت سنتی و ادغام خلاقیت با رسانه های اجتماعی به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

با توجه به محدودیت‌هایی که در ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه کمپین‌های تیزر سنتی وجود دارد، تبلیغات و چاپ در حال مدرنیزه شدن و انتقال به فضای شبکه های اجتماعی هستند. در اینجا، ارتباطات بلادرنگ به برندها اجازه می‌دهد تا از طریق تعامل اجتماعی ارگانیک با درگیر کردن دیگران در گفتگو و فرآیند اشتراک‌گذاری، شتاب در فروش ایجاد کنند.

در اینجا نشان داده می شود که چگونه مارک ها با انجام داستان سرایی کمی متفاوت، با کمپین های سنتی تفاوت ایجاد می کنند.

ساخت کمپین تبلیغاتی
ساخت کمپین تبلیغاتی

گیف کردن تیزر تبلیغاتی

در توییترکه فضا در آن محدود است، برند هایی مانند HBO متن را با اشکال مختلف رسانه ادغام می‌کنند و آن را بصورت تیزر و گیف‌های متحرک به مصرف کننده منتقل می‌کنند.

بهترین مثال کمپین تیزر جدید HBO #DragonHunt است که قبل از پخش فصل پنجم سریال Game of Thrones راه اندازی شد.

طرفداران برای گرفتن اژدها از «فروشگاه دراگون» که در Giphy (موتور جستجوی Gif) قرار دارد، به دردسر افتادند.

برای دسترسی به محتوای ویژه یا جایزه دار، در پست‌هایی که باید به سرعت بازتوییت می‌کردند، یک اژدها را مشاهده می‌کردند. آنها همچنین تشویق شدند تا طعمه خود را برای شکار اژدها بسازند.

HBO به خوبی درک می کند که برای بسیاری از طرفداران آنها، روز نمایش به یک رویداد فرهنگی تبدیل شده است. با ارائه چیزی غیرمنتظره و سرگرم کننده، HBO نه تنها راهی برای پاداش دادن به مخاطبان خود برای فداکاری خود پیدا کرد، بلکه چیزی خلاقانه را ارائه داد که بینندگان این سریال بتوانند بخشی از آن شوند.

ساده به نظر می رسد، اما مدیریت این کمپین بلادرنگ مستلزم راه اندازی یک «اتاق فکر» متشکل از ۱۵ تا ۲۰ کارمند از HBO، ۳۶۰i و Giphy برای مدیریت مخاطبان گسترده Game of Thrones است.

کمپین های خلاقانه ای مانند این بهترین نمونه برای جذب مخاطب هستند. این فقط شهرت نیست که به بازی تاج و تخت کمک می کند تا حضور اجتماعی خود را افزایش دهد، بلکه کمپین هایی مانند این کمپین به خوبی اجرا شده اند.

نتایج کمپین HBO:

  • طبق گزارش شرکت تحلیل اجتماعی Crimson Hexagon، #GameofThrones در یک روز از کمپین۹۴۸۵۰۰ توییت در سراسر جهان تولید شد که بالاترین تعداد توییت روزانه در تاریخ است.
  • ۶ میلیون نفر توییت در مورد اولین نمایش GameofThrones را دیدند.
  • این کمپین ۱.۹ میلیون کاربر را به فیس بوک آورد و به صفحه فیس بوک GameofThrones کمک کرد تا به ۱۰ میلیون طرفدار برسد.
  • برندهایی مانند Arbys و Pringles نیز درگیر این کمپین شدند.

چه چیزی به ترویج این کمپین کمک کرد؟

  • انعطاف پذیری و سادگی مفهوم
  • هشتگ مرتبط: #DragonHunt به راحتی مفهوم پشت کمپین را توضیح می دهد
  • رعایت نکات حرفه ای: “قانون این است که اگر نمی توانید در هشتگ توضیح دهید که کمپین چیست، احتمالاً کمپین اشتباهی طراحی کرده اید.

ادغام شبکه های اجتماعی با رسانه های آفلاین: «داستان های ارواح» از Coldplay

این گروه تصمیم گرفته است که اشعار #GhostStories را با پنهان کردن آن‌ها در کتاب‌های داستان ارواح در کتابخانه‌های ۹ کشور فاش کند.

Coldplay با تبدیل آن به یک شکارچی بین‌المللی #lyricshunt، زاویه‌ای کاملاً جدید به یک کمپین تیزر اضافه کرد. برای طرح این معما، سه هفته قبل از انتشار ششمین آلبوم، گروه ۹ شعر دست‌نویس خواننده کریس مارتین را در ۹ کتابخانه در سراسر جهان (مکزیکو سیتی، هلسینکی، بارسلون، سنگاپور، نیویورک، دوبلین، ژوهانسبورگ، کنت و تاورانگا) مخفی کرد.

«داستان‌های ارواح» ابتدا در توییتر Coldplay منتشر شد تا طرفداران مکزیکو سیتی را در جستجوی متن ترانه قرار دهد. بعداً، نکات موقعیت مکانی و عکس‌های مرموز بیشتری دنبال شد و طرفداران را تشویق کرد که درگیر حل این معما شوند و عکس‌های خود را از شکار اشعار ارسال کنند.

برای پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر، طرفداران به وب‌سایت و توییتر گروه هدایت شدند که قرار بود به آنها کمک کند تا به جایزه اصلی نزدیک‌تر شوند: «بلیت طلایی» که پیشنهاد سفر به لندن برای دیدن اجرای گروه را دارد. ۱۴۰۰۰ توییت با هشتگ #lyricshunt فقط در روز اول ایجاد شد که بهترین گواه بر موفقیت این کمپین است.

درس های گرفته شده از این کمپین:

  • با یک هشتگ ساده، مرتبط و در عین حال منحصربفرد از کمپین حمایت کنید
  • برنامه ریزی دقیق را فراموش نکنید
  • از سرنخ ها و پیام های مرموز استفاده کنید

ایجادتعامل از طریق فعالیت در کانال

ایجادتعامل از طریق فعالیت در کانال
ایجادتعامل از طریق فعالیت در کانال

برندها به جای دادن همه چیز، هوشمندانه و استراتژیک اشتهای طرفداران خود را با محتوای VIP تحریک می کنند که فقط در یک کانال در دسترس آنهاست.

به عنوان مثال، Cadbury شکلات جدید خود را در Google+ معرفی کرد، در حالی که Dior خط آرایش جدید #IconicColors خود را در توییتر معرفی کرد. در این موارد، هر دو برند معرفی محصول خود را بصورت انحصاری در یک کانال قرار دادند، اما بعدها آن را به شبکه های دیگر، مانند فیس بوک و یوتیوب گسترش دادند.

برندهای مد مانند Oscar de la Renta یا Donna Karan ترجیح می‌دهند که در اینستاگرام سر و صدا ایجاد کنند. در پاسخ به تغییر رفتار مصرف کننده، خرده فروشان در حال تغییر تاکتیک های خود هستند در حالی که فرمت های تبلیغات قدیمی را با رسانه های اجتماعی ترکیب می کنند.

با این حال، لینک‌های اینستاگرام غیرفعال هستند. آخرین روند نشان می‌دهد که برندهای مد تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار، اطلاع‌رسانی در مورد نکات برجسته شماره های بعدی مجله‌های خود یا حتی تشویق به پیش‌سفارش محصولات استفاده کنند، در حالی که تبلیغات و جلد مجلات در رتبه دوم قرار دارند.

مقاله مرتبط:

مطالعه بیشتر:

چرا هیجان زده نگه داشتن فالوورها مهم است؟

هیجان زده نگه داشتن فاللورها
هیجان زده نگه داشتن فاللورها

رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکارهایی فراهم می‌کنند که محصولات یا خدمات جدید را راه‌اندازی می‌کنند، زیرا به آنها اجازه می‌دهند پیام‌ها سفارشی و شخصی‌سازی شوند.

تیزرهای شبکه های اجتماعی می توانند مشتریان را درگیر و علاقه مند به ارائه در برند قبل، حین و پس از راه اندازی آن کنند.

در انتها چند نکته و پیشنهاد نهایی برای الهام بخشیدن به تیزرتبلیغاتی شما آورده شده است:

  • برای تأثیرگذاری کامل، رسانه های دارای مالکیت و پولی را ادغام کنید.
  • پیام خود را برای پلتفرم اجتماعی و کاربران آن تنظیم کنید.
  • جوایز را برای دنبال کنندگان خود شخصی و ارزشمند کنید.
  • کمپین را بیش از حد پیچیده نکنید، آن را ساده و آسان دنبال کنید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا به شما در امر تبلیغات کمک کنند.

مطالب این مقاله که با عنوان نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی مطالعه نمودید، از این منبع برگرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *