نحوه تولید محتوای ویدئویی

content video

نحوه تولید محتوای ویدئویی

ویدئو یک ابزار قدرتمند برای داستان سرایی است. ویدئو نه تنها می ‌تواند به عنوان یک زمینه اصلی برای اثبات کمپین ‌های تبلیغاتی، ایده‌ های تاثیرگذار و تلاش ‌های محتوای آزمایشی کسب ‌وکار شما باشد، بلکه در قالب ترکیبی از صدا، حرکت، و تصاویر ویدئویی نیز می‌ تواند به شما کمک کند روابط عمیق‌تر و رضایت‌ بخش ‌تری را بین برند و مخاطب خود ایجاد کنید.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

ارزش ویدئوی پیشنهادی

ویدئوها می توانند بهترین اهرم برای بازاریابی محتوایی باشند. هنگامی که یک ویدئوی خوب تولید می کنید، می توانید از روش های مختلفی از آن استفاده کنید. از ویدئوها می توانید به طرق زیر استفاده کنید:

  • ویدئوهای کوتاه و بلند (از ویدئوهای ۶ دقیقه ای تا فیلم های مستند بلند)
  • زمان بندی درست داشته باشید، ویدئوها را به قسمت های مختلف تقسیم کنید که در طول زمان بتوانید آن را منتشر کنید.
  • آن را می توانید به عنوان محتوای اصلی استفاده کنید و یا اینکه به عنوان تیزر تبلیغاتی برای شما استفاده شود.
  • می توانید آن را در هر نوع پلتفرم محتوایی انتشار دهید. به عنوان مثال، وبسایت، وبلاگ، یوتیوب، وبینارها و ایمیل مارکتینگ.
  • استفاده در کامپیوتر و نرم افزارهای تلفن همراه
  • ادیت و باز نشر ویدئو بسته به محتوای شما
  •  قابلیت پخش برای سنین مختلف را داشته باشد و بتوان آن را به عنوان ویدئوی زنده پخش کرد.
  • قابلیت انتشار فوری در شبکه های اجتماعی شامل فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و اسنپ چت.

البته، ویدئو ممکن نیست همیشه بهترین نوع محتوا باشد. به عنوان مثال، زمان هایی وجود دارند که مخاطب ترجیح می دهد تا یک مقاله کوتاه را بخواند تا اینکه یک ویدئوی بلند را مشاهده کند. در این صورت می توانید متن مقاله را در ابتدا و ویدئو را در ادامه متن قرار دهید.

 

مقاله مرتبط:

۸ دلیل برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در عصر حاضر

انتشار محتوا در یوتیوب
انتشار محتوا در یوتیوب

به عنوان یک تاکتیک، تصمیم برای درست کردن محتوای ویدئویی می بایست با اهداف تبلیغاتی گرفته شود. خوشبختانه از نقطه نظر یک مارکتر، ویدئو ایده ها و استراتژی های قابل توجهی را خلق و دنبال می کند که آن را می توان تقریباً برای هر هدف یا دستاورد بازاریابی محتوایی استفاده کرد. بیایید نگاهی به چند نمونه بیندازیم:

  • افزایش آگاهی و علاقه به برند: از طریق ویدیو، می‌ توانید تجربه ‌ای منحصر به ‌فرد، سرگرم‌ کننده یا کامل ارائه دهید که به بینندگان کمک می‌ کند ارتباط مثبت و به یاد ماندنی را با برند شما و آنچه نمایش می ‌دهید ایجاد کنند.

چند ایده:

  • افزایش آگاهی در زمینه اهمیت شبکه های اجتماعی با ایجاد فیلم های کوتاه در موضوعات مورد نظر.
  • مخاطبان خود را با یک ویدئو کوتاه از پشت صحنه یک رویداد صنعتی محبوب یا سایر فعالیت های مرتبط که افراد کمی ممکن است به صورت حضوری آن را مشاهده کنند، آشنا کنید.
  • از ویژگی ‌ها و فناوری‌ های تعاملی برای ویدیو های خود استفاده کنید تا بینندگان بتوانند در داستان شما مشارکت داشته باشند.

ارتقای رهبری فکری یا بینش: ویدئو، برخلاف نوشته می تواند عمق احساسات را منتقل کند. این موضوع ویدئو را به گزینه مناسبی برای ارتقای سطح علمی بینندگان در زمینه کاری شما و قرار دادن نام تجاری خود به عنوان منبع معتبر و قابل اعتماد اطلاعات حیاتی تبدیل می کند.

برخی ایده ها در این زمینه:

  • یک میزگرد ویدیویی برای بحث و گفتگو و بحث درباره موضوعات محبوب مورد علاقه از دیدگاه های مختلف را میزبانی کنید.
  • یک پرونده ویدئویی ایجاد کنید که در آن درباره تخصص شرکت شما و نقش منحصر فرد محصولات شما در زمینه مورد علاقه ای که مخاطبان شما ممکن است به اشتراک بگذارند صحبت شود.
  • درباره معضلات و مشکلات اجتماعی و یا وقایع جنجالی در قالب یک ویدئو نظر دهید تا به صورت غیر مستقیم برند خود را تبلیغ کرده باشید.

کمک به مخاطب برای رسیدن به اهدافشان: ورای اهداف برندسازی، ویدئو برای آموزش موضوعات مختلف، دموی محصولات، راهنمای فرآیند، و دیگر منابع عملی که به برای ارتقای ارزش و خدمات برند شما و دانش مخاطب کمک می کند مفید است.

چند ایده در این مورد:

  • یک فرآیند پیچیده را به صورت ساده و مرحله به مرحله به مخاطبتان توضیح دهید.
  • در زمینه چگونگی انجام کار و یا ساخت چیزی ویدئو بسازید.
  • محصولات و راه حل ها را از طریق مرور نکات، کاربرد و ویژگی های کلیدی آنها با هم مقایسه کنید.

چالش های اصلی ویدئو

در حالی که ویدئو دارای پتانسیل قوی برای بازاریابی است، ساده ترین تکنیک برای مدیریت بازاریابی نیست.

هزینه ای که می بایست پرداخت کنید:  در حالی که در دسترس بودن دوربین های گوشی های هوشمند و ابزارهای ویرایش فیلم کم هزینه این روش را از همیشه مقرون به صرفه تر کرده اند، اگر می خواهید که از محتوای ویدئویی شما به عنوان یک ویدئوی حرفه ای یاد شود، می بایست استانداردهای مشخصی را رعایت کنید. این معمولاً به معنای حداقل مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز برای دوربین ها، نرم افزار ویرایش، تجهیزات نورپردازی و صدا و همچنین حداقل تخصص مورد نیاز برای مدیریت فرآیند تولید از ایده تا اتمام ویدئو است.

منظره ویدیویی پر سر و صدا و رقابتی است: با توجه به تحقیقات انجام شده، ۷۹% بازاریابان کسب و کار به کسب و کار (B2B) و ۸۲% بازاریابان کسب و کار به مشتری در آمریکای شمالی از این تاکتیک استفاده می کنند. با توجه به اینکه رقابت در حوزه محتوایی شما چقدر شلوغ باشد، فقط به این دلیل که کسب و کار شما بودجه و منابع تولیدی برای ایجاد محتوای ویدیویی جذاب و با کیفیت بالا دارد، به این معنا نیست که تلاش های شما به طور خودکار به شناخت برند و نتایج بازاریابی مطلوب می رسد.

 

همچنین بخوانید:

۷ نکته حرفه‌ای برای تدوین فیلم که باید بدانید

پلتفرم های انتشار ویدئو
پلتفرم های انتشار ویدئو

۹ روش برای گرفتن بیشترین بازدهی از سرمایه گذاری در ویدئو

با وجود هزینه های بالا و رقابت شدید، برندها برای اجرای برنامه ها، تولید، موقعیت یابی و ارتقای محتوای ویدئویی خودشان می بایست آگاه و هوشیار باشند. در ادامه چند نکته برای اطمینان از اینکه پیشنهادات شما تا حد امکان مرتبط، به یاد ماندنی، استراتژیک و هدفمند هستند، آورده شده است.

  • علاوه بر محصول، روی فرآیند هم سرمایه گذاری کنید: استراتژی ویدیویی شما باید جزئی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. قبل از اینکه دوربین را بردارید، درباره نقشی که می خواهید در ویدئوی خودتان درباره برندتان بازی کنید، اینکه چه مراحلی برای طرح ریزی، تولید، موقعیت یابی و سنجش عملکرد این محتوا انجام می شود خوب فکر کنید. انجام این کار زودتر از موعد به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد اینکه کدام پروژه های ویدیویی ارزش منابعی را که باید خرج کنید را دارد، بگیرید.
  • هدف نهایی خودتان را در ذهنتان یادآوری کنید: مضمون ویدئوی شما هر چه که باشد، آگاهی و اطلاع رسانی، مدیریت یا هدف دیگر، هدف ویدئو های شما می بایست مشخص باشد و ویدئو وسیله ای برای تحقق آن باشد. موفقیت ویدیو با بازدید بیشتر برابر است تا با اقدامات انجام شده پس از بازدیدها یا سایر تغییرات مطلوب رفتار بیننده ها. شما می توانید با اضافه کردن یک دعوت به اقدام یا call to action که بینندگان را به برداشتن گام بعدی در مسیر تعیین ‌شده‌ شما هدایت می ‌کند یا با ایجاد صفحه فرود یا landing page که باعث افزایش نرخ تبدیل می شود از این کار جلوگیری کنید.
  • متنی را برای ویدئو تان بنویسید که مخاطب شما ترغیب به دنبال کردن آن شود: محتوای ویدیویی خطر گرفتار شدن در ایده های بیش از حد پیچیده، استفاده از اصطلاحات سخت از زبان بیگانه یا تمرکز روی بسیاری از چیزها را به طور همزمان دارد. اگر می خواهید ویدیوی شما به سادگی و به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند، این دستورالعمل های نگارش متن را به خاطر بسپارید:
  • از لحن محاوره ای استفاده کنید. این لحن ویدئو را طبیعی تر جلوه می دهد.
  • از نویسنده متن خود بخواهید در جملات کوتاه و مختصر صحبت کند تا بر نکات کلیدی تأکید کند. این باعث می شود که مخاطبان شما راحت تر آنها را درک کنند.
  • زمانی که کلمات ساده ‌تری مانند «بهترین» یا «انجام دادن» به خوبی برای رساندن معنای شما به خوبی کار می ‌کنند، از اصطلاحاتی مانند «بهینه» یا «به انجام رساندن» اجتناب کنید.
  • متن ویدئو را قبل از ضبط آن بلند بخوانید (یا از فرد دیگری بخواهید که آن را برای شما بلند بخواند). این باعث می شود تا هر کلمه یا عبارتی را که گوینده ممکن است بیان کند بهتر احساس کنید، و اینکه پروژه تمام شده و اگر نشده تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد.
  • بدانید چه زمانی باید منتظر بمانید و چه زمانی پست کنید: قبل از اینکه محتوای ویدیوی خود را منتشر کنید، به آن یک جایگاه بدهید. دو گزینه اصلی برای این کار وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و محدودیت های خود را دارند:
  • ویدئو را در سایت خودتان با استفاده از پلتفرمی مثلVimeo, Brightcove یا  بار گذاری و پخش کنید. در حالی که این روش ممکن است دسترسی کلی ویدیو های شما را محدود کند، انعطاف پذیری این ابزارها به این معنی است که می ‌توانید ویدیو های خود را طوری سفارشی کنید که دقیقاً همانطور که می ‌خواهید ظاهر و پخش شوند. همچنین انتشار لیست های پخش ویدیویی را آسانتر می ‌کند که بازدیدکنندگان را تشویق می ‌کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، و همچنین با ارزش ترین دارایی های ویدیویی شما را به عنوان وسیله ای برای افزایش اشتراک ها در اختیار شما قرار می ‌دهد.
  • ویدئو را در یک سایت پخش ویدئو آپلود کنید. از پلتفرم های مشهور پخش ویدئو مانند یوتیوب برای انتشار ویدئوهایتان استفاده کنید. این کار باعث افزایش شانس بازدید از ویدئو شما خواهد شد. استفاده از امکانات پایه این سرویس رایگان است و ابزار ها و امکانات بیشتری را نسبت به ابزارهای معرفی شده مثل Vimeo در اختیار شما قرار می دهد.
  • قوانین پخش را برای انتشار در شبکه های اجتماعی تعیین کنید: دوست دارید ویدئوهای شما همه جا و در دسترس همه باشد یا تنها در شبکه های اجتماعی خاصی که خودتان تعیین کرده اید قابل مشاهده باشد؟ آیا برای برند شما مفیدتر است که ویدیوی شما بلافاصله پس از ظهور یک شبکه اجتماعی جدید آپلود و اجرا شود، یا عاقلانه تر است که منتظر بمانید تا دیگران این اپلیکیشن را آزمایش کنند؟

با شناخت درست از مخاطبین و ردیابی دقیق زدگی آنلاین آنها و اینکه چه نوع کانال هایی را برای دیدن ترجیح می دهند، به شما به انتخاب شبکه اجتماعی درست و انتشار ویدئو در آن شبکه کمک خواهد کرد.

انتشار ویدئو و تولید محتوای ویدئویی
انتشار ویدئو
  • حتماً ویدئو خود را به همراه یک متن منتشر کنید: موتور های جستجو در نمایه سازی محتوای ویدیویی به اندازه متن مهارت ندارند. ایجاد یک متن کامل از مکالمات موجود در ویدیو به شما کمک می کند بر این کمبود مو تورهای جستجو غلبه کنید.
  • شغلتان را در متن ویدئو تگ کنید: تگ ها، عناوین و توضیحات متناسب با متادیتای محتوا را به ویدئو اضافه کنید. این کار باعث می شود تا ویدئو شما با کلیدواژه های هدف شما مرتبط شوند و آنها را برای رتبه بندی برای جستجوهای محتوای مرتبط ایندکس کند.
  • ویدئو را برای اینفلوئنسرها، مشترکین و فالوور های خود ارسال کنید: یک تصویر از صفحه ویدئوی شما ( همراه با یک لینک) می تواند در قالب یک ایمیل برای مخاطبین تان ارسال گردد. این موضوع باعث آگاه شدن مخاطبین شما از انتشار ویدئو جدید توسط شما می شود و ممکن است برای دیدن آن به لینکی که در ایمیل گذاشته اید مراجعه کنند. حتی می توانید از آنها بازخورد بگیرید و برای انتشار ویدئو درخواست کمک کنید.
  • برای ارزیابی ارزش، دامنه توجه را دنبال کنید: اطلاعات درباره نرخ مشارکت می تواند بینش و حقایق مهمی را در زمینه علایق و رفتارهای مخاطب در اختیار شما قرار دهد که شما می توانید از آنها برای اصلاح و شخصی کردن استراتژی ویدئوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مشتریان بالقوه شما ۱۰ ثانیه اول ویدیوهای شما را جلو می زندد، ممکن است لازم باشد که مقدمه‌ های ویدئو شما کوتاه شوند.

برای قرار دادن ویدیو به عنوان محور اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، کار و تلاش زیادی لازم است. اما با برنامه ریزی صحیح، کمی خلاقیت و تصمیم گیری هوشمندانه، تقریباً هر کسب و کاری می تواند از پتانسیل موجود در ویدئو برای گفتن داستان های جذاب و الهام بخشیدن به مخاطبان بهره مند شود.

مقاله ای که با نام نحوه تولید محتوای ویدئویی آن را مطالعه نمودید از این منبع ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *