ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی

ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی

چگونه تیزر جذاب برای شبکه های اجتماعی بسازیم؟

با کمک شبکه های اجتماعی، می توانید تیزرهایی را به نمایش بگذارید که مخاطب را جذب کند و در نتیجه باعث افزایش فروش شما شود. اگر مخاطبین تان تیزرهای شبکه های اجتماعی شما را دوست داشته باشند، احتمالاً روی لینک های شما به ویدیوها، مقالات وبلاگ یا هر شکل دیگری از محتوا کلیک می کنند.

به همین دلیل، ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی می تواند به اندازه خود محتوا مهم باشد. چندین نکته مهم وجود دارد که می تواند به شما در ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی بهتر کمک کند، اما چند نکته خاص نیز وجود دارد که به پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص مربوط می شود. چه در حال تولید محتوا برای اشتراک گذاری در فیس بوک، توییتر یا لینکدین باشید، این پیشنهادات می تواند کمک کننده باشد.

اهمیت نوشتن توضیحات متا برای تیزر های ساخته شده

اهمیت نوشتن توضیحات متا برای تیزر های ساخته شده
اهمیت نوشتن توضیحات متا برای تیزر های ساخته شده

هنگامی که با استفاده از موتور جستجویی مانند گوگل یا بینگ چیزی را به صورت آنلاین جستجو می کنید، در نهایت به صفحه طولانی نتایج موتور جستجو نگاه می کنید. این صفحه SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو نامیده می شود. اگر با دقت به نتایج نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر مورد در لیست دارای یک عنوان، یک آدرس وب و یک توضیحات متا است.

توضیحات متا
توضیحات متا

بیشتر مردم مستقیماً به سمت تیتر اصلی کشیده می شوند. با این حال، پس از خواندن آن عنوان، چشم ها به سمت توضیحات متا می روند. این توضیحات خلاصه ای کوتاه از مقاله یا محتوا است و به افراد کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند روی لینک کلیک کنند یا خیر.

توضیحات متا شما باید قبل از هر چیز به خوانندگان بفهمد که وقتی روی لینک کلیک می کنند چه چیزی را می بینند. با این حال، یک عنوان نباید ارزش کل محتوا را از بین ببرد. در غیر این صورت، خوانندگان ممکن است فکر کنند که قبلاً تمام اطلاعات مربوطه را دیده اند. همچنین به گنجاندن کلمه یا عبارت کلیدی خود در جایی در توضیحات متا کمک می کند، که می تواند به افزایش ارزش سئو کمک کند.  یک توضیحات متای مطلوب معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ کاراکتر خواهد بود.

((ساخت تیزر تبلیغاتی)) یکی از فعالیت های حرفه ای در استودیو گندم با نمونه های بسیار است

ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی فیس بوک

ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر
ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر

ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی و ارسال آن در فیس بوک فرصتی برای ایجاد علاقه به محتوای شما در بین مخاطبین است. تیزر شما باید کوتاه اما جذاب باشد. در هر زمان محتوای زیادی در فیس بوک وجود دارد که برای متمایز شدن از جمعیت لازم است. با این حال، توجه داشته باشید که تیزرهای طولانی متوقف خواهند شد و کاربران برای ادامه دیدن آن باید بر روی برچسب “See More” کلیک کنند. از آنجایی که افراد کمی برای دیدن موارد بیشتر کلیک می‌کنند، بهتر است تیزرهای خود را حداکثر روی ۵ تا ۲۰ کلمه تنظیم کنید.

یک قانون بزرگ ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی فیس بوک این است که ارزش محتوا را می بایست به سرعت برجسته کنید. در توضیحات متا، ممکن است سعی کنید محتوا را خلاصه کنید. در فیس بوک، یک استراتژی جایگزین ممکن است بهتر باشد. به جای اینکه سعی کنید مطالب را در چند کلمه خلاصه کنید و در همان کلمات دلیل اهمیت تیزر را برجسته کنید. اگر مردم روی محتوای شما کلیک کنند چه چیزی به دست خواهند آورد؟ محتوای شما چگونه زندگی آنها یا کسب و کار آنها را بهبود می بخشد؟ چه چیزی محتوای شما را از پست بعدی در فیس بوک متمایز می کند؟ سعی کنید به طور خلاصه نشان دهید که چرا محتوای شما می تواند در تیزر رسانه های اجتماعی ارزشمند باشد.

مقاله مرتبط:

ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی توییتر

توییتر در حال حاضر رسانه ای است که برای ارتباطات کوتاه ارزش قائل است. اگرچه زمانی توییت‌ها ۱۴۰ کاراکتر محدود می‌شدند، اما امروزه به ۲۸۰ کاراکتر افزایش یافتند. با این حال، مطمئناً نیازی به استفاده از همه آن شخصیت ها در تیزرهای رسانه های اجتماعی خود برای توییتر ندارید. در عوض، پایبندی به محدوده ۷۵ تا ۱۲۵ کاراکتر، پیام شما را کوتاه و دقیق نگه می‌دارد.

از کلمات دعوت به اقدام در توییت های خود برای نشان دادن هیجان استفاده کنید. کلمات افراد را به کلیک کردن و نمایش اطلاعات بیشتر هدایت می کنند و این کار باعث می شود تیزر شما جذاب تر شود. همچنین، هشتگ ها را فراموش نکنید. هشتگ ها در توییتر قابل جستجو هستند، به این معنی که تیزر شما ممکن است توسط تعداد بیشتری از کاربران توییتر دیده شود تا فقط کسانی که واقعاً شما را دنبال می کنند. فراتر از آن، یک هشتگ می‌تواند هدف از محتوای شما را بدون توضیحات طولانی و اضافی بیان کند. برای مثال، اگر مقاله ای درباره بهترین غذاها در شهر تهران به اشتراک می گذارید، هشتگ ها می توانند در نقش تیزر باشند. افزودن #پیتزا یا #فست_فود، ایده پسندیده ای است، اما آنقدر واضح نیست که قبل از کلیک، محتوای شما را بتواند نشان دهد.

ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی لینکدین

ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی لینکدین
ساخت تیزر برای شبکه اجتماعی لینکدین

اشتراک گذاری محتوا در لینکدین یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان متمرکز بر یک کسب و کار است. کاربران لینکدین اغلب حرفه ای هستند، بنابراین محتوای مرتبط زمانی که از طریق این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود می تواند بسیار موفق باشد. مردم معمولاً زمان کمتری را در LinkedIn نسبت به سایر شبکه های اجتماعی می‌گذرانند، بنابراین تیزرهای شما باید فوراً ارزش خود را نشان دهند.

مطالعه بیشتر:

دبا اینکه می دانیم هدف شما داشتن یک تیزر جذاب است، از طعمه گذاشتن برای کلیک به صورت واضح و آشکار دوری کنید. در عوض، یک رویکرد بهتر را انتخاب کنید. طعمه برای کلیک خیلی در میان کاربران حرفه ای پرمشغله موفق نخواهد بود. طول تیزر شما باید چیزی بین ۱۵ تا ۲۵ کلمه باشد. همچنین به تعداد شخصیت ها توجه کنید. هر چیزی بیش از ۱۴۰ کاراکتر را می توان قطع و پیام شما را کوتاه کرد.

ایجاد محتوای عالی یکی از کلیدهای بازاریابی است. با این حال، به همان اندازه مهم است که مخاطبان بیشتری را به آن محتوا جذب کنید. از طریق ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر و همچنین از طریق نوشتن توضیحات متا در صفحات نتایج موتورهای جستجو می توانید کاربران بیشتری را جذب کرده و دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید.

امیدواریم از مطالعه این مطالب بهره کافی را برده باشید. برای دیدن منبع این مطالب درباره ساخت تیزر برای شبکه های اجتماعی به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *