چرا برای کسب و کار خود به تیزر تبلیغاتی نیاز دارید؟

چرا برای کسب و کار خود به تیزر تبلیغاتی نیاز دارید؟

کمپین های تبلیغاتی: اجرای تبلیغاتی موثر برای کالاها، خدمات و ایده های مختلف

این مقاله به بررسی ساختارهای نظری و کاربردهای مورد استفاده برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در تبلیغات چاپی و تلویزیونی می‌پردازد. این مقاله ماهیت، ترکیب و نقش تبلیغات تیزر در ارتقای محصول را توضیح می دهد. تأکید می‌کند که اگرچه این قالب خلاق منحصربه‌فرد ریشه در تئوری‌های توجه ارتباطات متقاعدکننده دارد، اما نمی‌توان قدرت آن را برای یادآوری و شناسایی کارکردهای تبلیغاتی نادیده گرفت.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات تیزر در بهترین حالت ارتباط خلاقانه است. آکر استدلال کرد که “این سبک از تبلیغات نه تنها توجه مصرف کنندگان هدف را به خود جلب می کند، بلکه باعث ایجاد علاقه می شود و به مصرف کننده در مورد مزایای محصول و موقعیت یابی آموزش می دهد، بنابراین به عنوان یک ابزار ارتباط موثر عمل می کند.” تبلیغات تیزر ابزار قدرتمندی است که برای انتقال پیام به مخاطب هدف استفاده می شود، اما در سبک خاص خود برای ایجاد کنجکاوی در مورد آنچه تبلیغ است و بنابراین توجه مخاطبان هدف را هدایت می کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از فعالیت های حرفه ای در استودیو گندم با نمونه های بسیار است

تبلیغات تیزری یا کمپین های تیزر

تبلیغات تیزر یک تبلیغ واحد نیست، بلکه مجموعه ای دو قسمتی از تبلیغات مرتبط (تبلیغات تیزر) و نمایانگر نهایی است که معمولاً به عنوان کمپین های تیزر شناخته می شود می باشد. از دیدگاه ارتباطی، کمپین به عنوان مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی از پیش برنامه ریزی شده تعریف می شود که توسط عوامل تغییر در رفتار گیرنده در بازه زمانی مشخص طراحی شده است. به طور کلی بر اساس هدف، کمپین های ارتباطی به سه دسته تقسیم می شوند: کمپین های سیاسی، کمپین های بازاریابی و تبلیغات و کمپین های ارتباط عمومی. کمپین تبلیغاتی به معنای مجموعه ای هماهنگ از تبلیغات مرتبط با یک ایده یا موضوع واحد است.

تیزر تبلیغاتی هزاره

تیزر تبلیغاتی هزاره
تیزر تبلیغاتی هزاره

دهه گذشته شاهد استفاده مداوم از تبلیغات تیزر توسط برندهای مختلف ملی، محلی و بین المللی بوده ایم. از شیرینی‌پزی گرفته تا رویدادها، تبلیغات تیزر توسط انواع محصولات در رسانه‌های مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۰۰، نمایشگاه ها نیز از تبلیغات تیزر برای جلب توجه و نفوذ استفاده کردند. نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۰۰ در دهلی از بنرها، احتکارها و تیکرهایی با تبلیغات تیزر استفاده کرد: «پرفروش ترین خودروهای کوچک جهان کدام است؟ در سال ۲۰۰۰، Maruti یک کمپین تبلیغاتی تیزر برای توسعه خط خود، Maruti Alto با تبلیغات تیزری که می‌گفتند «جذاب و سریع است» در روزنامه ها و تلویزیون و آگهی نهایی که نام محصول، بصری و ویژگی ها را با یک شعار آشکار می کند : جذاب ترین ماشین شهر.

در سال ۲۰۰۱، زی تی وی با یک کمپین تبلیغاتی چند رسانه ای در فضای باز، چاپی، رادیویی و تلویزیونی با چهره یک زن (تصویری) و عنوان سوال “Kaun Hoon Main”  شروع به کار کرد. در سال ۲۰۰۲، Parle’s Fifty Fifty با کمپین تیزر در مطبوعات و سپس کمپین تیزر تلویزیونی ۱۰ ثانیه ای شروع به کار کرد. سال ۲۰۰۲ همچنین شاهد کمپین تبلیغاتی Hutch “Hi” در بنگلور هند در رده رسانه های خارج از کشور بود که درباره آن صحبت شد.

در سال ۲۰۰۳ وارد صنایع هیوندای سانترو و تایتان به حالت تبلیغات تیزر شد. این خودرو که در سال ۱۹۹۸ در هند عرضه شد، هدفش تثبیت در بازار هند بدون فاصله گرفتن از برند کره ای بود. Santro با کمپین تیزر دو قسمتی خود، می‌خواست با مخاطبان هندی ارتباط برقرار کند و در عین حال از کارایی مکانیکی کره‌ای خود انتقاد کرد. کمپین تیزر هر دو هدف را با یک تیزر دو قسمتی با کیم و سفیر جدید برند، بازیگر فیلم، شاهرخ خان، درگیر گفتگو در مورد هویت آن، ادغام کرد. Titan، یک شرکت ۱۶ ساله معتبر، تبلیغات تیزر را برای کمپین تبلیغاتی تلویزیونی خود از ۱۵ TVC انتخاب کرد که شامل کمپین تیزر از ۸ سپتامبر تا دسامبر ۲۰۰۳ به مدت تقریباً سه ماه بود.

این فقط کالاها و فیلم های ملموس نبود. تبلیغات تیزر در میان محصولات رسانه ای (اعم از محصولات خبری و سرگرمی) نیز محبوب است. در سال ۲۰۰۳، یک کمپین تبلیغاتی چندرسانه‌ای از یک برنامه تلویزیونی جدید “Jaise Jaise Koi Nahin” در شبکه تلویزیونی سونی منتشر شد. سپتامبر ۲۰۰۳ شاهد موجی از تبلیغات تیزر در سراسر هندر بود. روزنامه‌ها، بیلبوردها، بولتن‌های بزرگراه‌ها، بغل اتوبوس‌ها و رسانه‌های صوتی بصری مملو از پیام‌هایی برای پرسیدن سؤال پرسش‌آمیز «آیا برای Jassi آماده‌اید؟» بود. از زمانی که تبلیغات تیزر برای شروع یک برنامه سرگرمی جدید یا یک قالب برنامه واقعیت امری عادی شد. سال ۲۰۰۵ شاهد یک کمپین تبلیغاتی موفق ۶ تیزره توسط Bigg Boss، Zee TV و موارد مشابه بودیم. روزنامه ها نیز از کمپین های تبلیغاتی استفاده کرده اند.  در سال ۲۰۰۶، ارتباطات مودرا کمپین تبلیغاتی برای قرار دادن دوچرخه هرکول به عنوان یک دوچرخه بزرگسال با کریکت باز یووراج سینگ به عنوان سفیر برند ایجاد کرد. استفاده از تایید کنندگان افراد مشهور در کمپین تیزر توسط PepsiCo India برای کمپین تلویزیونی پپسی خود در سال ۲۰۰۶ نیز مورد استفاده قرار گرفت. به طور مشابه، کمپین “زمان بالا رفتن” تبلیغ جزئی تیزر توسط Hutch برای رویداد ورزشی آن “Hutch International Marathon” بود.

در سال ۲۰۰۷، بازاریابی موبایلی و همینطور استفاده آنها از تبلیغات تیزر در استراتژی های ارتباطی برندشان انتخاب شد. هونگاما و ویرجین موبایل در تلاشی چند واسطه ای برای ایجاد نام تجاری buzz1، کمپین های تیزر کلاسیک را انتخاب کردند. در بازار FMCG HouseHold، Proctor & Gamble کمپین تبلیغاتی را برای برند لوازم آرایشی خود Olay در هند راه اندازی کرد.

بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، برندهای الکترونیک پیشرو بین‌المللی از تبلیغات تیزر برای برنامه‌های افزودنی خط خود مانند کمپین‌های Sony Playstation و Sony Viao در هند و همچنین Pan Asia استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۰۸ کانال‌های سرگرمی عمومی (GEC) خود را با تبلیغات تیزر تبلیغ کردند. Mahua TV کمپین تبلیغاتی تیزر خود را در ۴ آگوست و به دنبال آن با تبلیغات هوایی، تبلیغات روزنامه در هفته بعد آغاز کرد، در حالی که شبکه ۱۳ یک کمپین تبلیغاتی پنج تیزر برای بازوی دیجیتال خود In.com راه اندازی کرد. برندهای منطقه‌ای نیز مانند ساندش، گواجراتی روزانه برای کمپین «به هند رأی دهید» در سال ۲۰۰۹، تیزر تبلیغاتی انجام دادند. در سال ۲۰۱۰ از تبلیغات تیزر برای تغییر موقعیت برندهای موجود استفاده شد.

الکترا یک کمپین تبلیغاتی با پنج تیزر برای تغییر موقعیت برند از طریق عنصر رنگ طراحی کرد. مجموعه‌ای از سه تیزر تبلیغاتی استفاده شد که می‌گفتند: «Hum laa rahe hai, suraj ko dharthi par» (ما داریم خورشید را به زمین می‌آوریم) و خانواده‌ای جوان را نشان می‌دهد که با خوشحالی دست خود را دراز می‌کنند تا به خورشید برسند. آنها با تبلیغات اصلی همراه شدند که نام و نشان تجاری را فاش می کرد و می گفت: “کارشناس انرژی خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی Laye hai Electra، ab har roz surj uthar ayega dharthi par.” (آبگرمکن خورشیدی الکترا برایتان آورده ایم).

تیزر تبلیغاتی با رنگ آبی برجسته در پس زمینه و با گرافیک متضاد خورشید به رنگ نارنجی تهیه شده است. با این حال، یکی دیگر از مصادیق گسترش نام تجاری از طریق تبلیغات تیزر توسط سازنده تلفن همراه نوکیا برای Symbian Belle در سال ۲۰۱۱ انجام شد. صفحه رسمی هواداران نوکیا در فیس بوک میزبان یک کمپین تیزر بود که در آن نوشته شده بود: “تقریباً وقت آن است که چیز جدیدی را امتحان کنید” و در پایین “چیزی” اضافه شد. در بخش خدمات، SBI یک کمپین تبلیغاتی به مدت ۲۰ روز با استفاده از رسانه صوتی ما برای تصاحب وام مسکن در سراسر ماهاراشترای هند انجام داد و آن را در ۲۰ ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه ST تبلیغ کرد. صنعت خودرو نیز به پتانسیل کمپین های تیزر آنلاین پی برد. در سپتامبر ۲۰۱۰، یک کمپین تبلیغاتی آنلاین از تاتا آریا با وب سایت builddreamcar.com که از داوطلبان خواست تا یک ماشین طراحی کنند و جایزه ای را با سرنخ هایی که در آن پنهان شده بود برنده شوند. تاتا موتورز گفت که «کمپین تیزر برای آریا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. در عصر امروز، وب به ابزار ضروری تحقیق برای قبل از هر خرید تبدیل شده است.

تیزرها نه تنها محدود در سرگرمی، صنعت اتومبیل، رایانه و محصولات مصرفی، بلکه  در تبلیغات سیاسی نیز مورد استفاده قرار گرفتند. در سال ۲۰۰۳، واحد کنگره ملی هند دهلی با یک کمپین تبلیغاتی “نبرد برای دهلی” در روزنامه های روزانه ارائه شد. سازمان‌های غیربانکی که محصولات مالی می‌فروشند نیز از تبلیغات تبلیغاتی برای برندهایی مانند ING-Vysya استفاده کردند. تبلیغات تیزر همچنان به عنوان یک استراتژی نوآورانه برتر یا در شکل کلاسیک یا در اقتباس های جدید به ویژه در هماهنگی با وسیله رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. کمپین های تبلیغاتی در رسانه های جدید در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۱، Britannia SAB Miller کمپین های تبلیغاتی دیجیتال را راه اندازی کرد. در حالی که SAB آخرین برند آبجو خود را با نام Miller High Life در هند با یک کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی به مدت حدود ۴۰ روز راه اندازی کرد و کنجکاوی در مورد “جالب ترین شغل” را القا کرد، بریتانیا با شکار Snexy واقعی، اولین کار هند، نوآوری کرد. نمایش میان وعده واقعیت” در محدوده کمپین دیجیتالی تیزر.

طراحی و روش ها

این مقاله باورهای رایج موجود در مورد تبلیغات تیزری را بررسی می‌کند و تلاش می‌کند تا به چارچوب مفهومی قالب اجرای خلاقانه منحصر به فرد برسد. چندین منبع اطلاعاتی برای ارائه طرحی قابل اعتماد و معتبر برای تبلیغات تیزر بررسی شده است

مبانی نظری تبلیغات تیزری

بزرگترین مزیت تبلیغات تیزری توانایی ذاتی آن در برانگیختن کنجکاوی است. با پنهان کردن اطلاعات، شکاف اطلاعاتی ایجاد می کند. مصرف کنندگان با نشانه های داده شده در تبلیغات تیزری مجذوب می شوند. شکاف دانش مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا تلاش های خود را برای پر کردن این شکاف تشدید کنند تا احساس محرومیت ایجاد شده توسط تبلیغات تیزری کاهش یابد. نیاز و تمایل مصرف کننده به دانستن، آنها را تا زمانی که ساختار دانش ناقص را در انتشار آگهی نهایی تکمیل کنند، مخاطبان اسیر کمپین تیزر می کند.

تیزر های تبلیغاتی با محوریت پیشگیری ساخته می شوند و از ابهام، سردرگمی و عدم اطمینان برای کاهش مقاومت در برابر متقاعدسازی مخاطب استفاده می کنند. این تبلیغات از طریق ایجاد کنجکاوی و علاقه، معرفی اطلاعات شگفت‌انگیز یا ایجاد سردرگمی، توجه مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کنند و ذهنیت باز را تشویق می‌کنند. حتی مصرف کنندگانی که فکر می کنند تمایل بیشتری به امتحان مارک های جدید دارند. نشان داد که ابتدا گیج کردن مصرف کنندگان و سپس کاهش ابهام در پایان با قالب بندی مجدد پیام ها، متقاعدسازی را افزایش می دهد. تبلیغات رمزآلود، غافلگیرکننده و مخرب در این دسته قرار دارند.

کمپین های تیزر از اصل شناسایی دیرهنگام برندها پیروی می کنند. شناسایی برند توسط تبلیغ کننده تا پایان سری تبلیغات به تعویق می افتد. تفکر انتقادی اگر از یک طرف فرصتی را برای بیننده و خواننده فراهم کند تا ارتباط شخصی خود را با کمپین و در نتیجه برند ایجاد کند، خطر مرتبط کردن کمپین تبلیغاتی با یک برند رقیب یا حتی یک برند نامرتبط نیز وجود دارد.

مطمئن شوید که کمپین با پیام برند شما مرتبط است

اگر به طرح تبلیغاتی کلی برند مرتبط باشد، می توان کمپین های موثری ایجاد کرد. یک کمپین تیزر نمی تواند به تنهایی وجود داشته باشد. اگر تیزر پیوندهای حیاتی را با کمپین‌های گذشته یا کمپین‌های بعدی به اشتراک بگذارد، می‌تواند همان طور که در نظر گرفته شده عمل کند. کمپین های کاملاً نامرتبط ممکن است نتایج بسیار کوتاه مدتی به همراه داشته باشند. “هدف اصلی ایجاد دسیسه است. اما باید ببینید که تیزر چقدر در زمینه برند مرتبط است.

فراوانی تبلیغات تیزر

موفقیت یک کمپین تیزر بستگی به تعداد دفعاتی دارد که تبلیغات تیزر به مصرف کننده ارائه می شود. «اثربخشی تیزر به تعداد دفعات تبلیغ شما بستگی دارد که به بودجه و مکان بستگی دارد. بسیار مهم است که تبلیغ شما مورد توجه قرار گیرد. اتفاقی که می افتد این است که رسانه ها آنقدر پراکنده و به هم ریخته هستند که گاهی اوقات، اگر تیزر تبلیغاتی به خوبی برنامه ریزی نشده باشد، مردم آن را به تبلیغ اصلی مرتبط نمی کنند.

تیزرها باید از نظر مفهومی جدید باشند

مهم است که تیزرها در مفهوم نو باشند و عناصری برای انتقال پیام تیزر داشته باشند. کمپین های مشابه مخاطب را بدون تغییر باقی می گذارند.

تبلیغات با تمرکز بر پیشگیری تبلیغات متمرکز بر ترویج عملکرد نگرش
رمز و راز واقعی دانش
شگفتی منطقی شگفتی
سردرگمی رقابتی سردرگمی

 

ارائه اطلاعات در مقیاس کوچک

مفهوم سازی تبلیغات تیزر بسیار مهم است. هر تیزر باید با دقت طراحی شود تا اطلاعاتی برای پیشبرد کمپین ارائه دهد. در کمپین‌های تیزر کلاسیک، هر تبلیغ تیزر داستان را با تکه‌هایی از اطلاعات به جلو می‌برد، در حالی که در تیزرهای جزئی، هر تیزر جنبه کوچکی از همان ایده را تا آخرین تبلیغ یا افشاگر نهایی ارائه می‌دهد. اندازه تبلیغات تیزر با اثربخشی آن مرتبط است.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

در حین ساخت تیزر، دانستن تقسیم بندی بازار و روانشناسی مصرف کننده ضروری است. در عصر حاضر، مذاکره پیام برای نسل جدید بسیار چالش برانگیز است. این بخش در حال گسترش حضور خود در فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده است. در کنار نسل قدیم  نیز اخیراً به دلیل تمایل به استفاده از رسانه های جمعی قابل توجه است.

زمان همه چیز است

مدت زمان برای یک کمپین تبلیغاتی موثر بسیار مهم است. طول کمپین تیزر واقعاً به کیفیت خلاقیتی که تولید می‌کنید، تعداد دفعات تبلیغات تیزر و اینکه آیا محصول یا خدماتی که معرفی می‌کنید «اذیت کننده» است یا خیر بستگی دارد.

داستان سرایی کنید

مجموعه ای از تیزرها برای روایت داستان ایده آل هستند و برندها به داستان هایی نیاز دارند تا برای مدت طولانی در حافظه عمومی باقی بمانند. هسته اصلی داستان برندی است که شبکه دسیسه و تعامل پیرامون آن تنیده شده است.

در دسترس بودن محصول

تیزرها مردم را ترغیب می کنند تا محصول را امتحان کنند، از این رو لازم است تبلیغ کننده اطمینان حاصل کند که محصول در روز افشای نهایی از طریق شبکه توزیع خود در همه خرده فروشی ها در دسترس است. آخرین تبلیغ کمپین، مصرف کنندگان را به سمت جستجوی محصول سوق می دهد. محصول را برای خرید در دسترس قرار دهید.

انتظارات را برآورده کنید

کمپین‌های تیزر سطح انتظارات را بالا می‌برند و زندگی را ارتقا می دهند. آشکار نباید مردم را ناامید کند، زیرا در نهایت آن‌ها زمان و انرژی خود را صرف بررسی این تبلیغات کرده‌اند و سعی می کنند حدس بزنند که آن محصول چیست. آنها باید تبلیغ را ارزشمند ببینند، در غیر این صورت، احساس می کنند فریب خورده اند. این ارزشمند بودن از نظر ارائه برخی اطلاعات مفید برای آنها خواهد بود.

استفاده از رسانه های مختلف برای به حداکثر رساندن اثر تیزر

کمپین های چند رسانه ای تأثیر تبلیغات تیزر را بر مصرف کنندگان تقویت می کنند. از آنجایی که تیزرها با هدف جلب و جلب توجه مخاطبان انجام می‌شوند، رسانه‌ های مختلف که کمپین را ارائه می‌کنند، فرصت دیدن را به‌طور بهینه افزایش می‌دهند.

سر و صدای زیاد در پایان کمپین تیزر

بسیار مهم است که برای پایان دادن به کمپین یک تبلیغ افشاگر بسیار جذاب و قدرتمند ارائه دهید. شدت تیزرها تنظیم شوند. باید ارتباط قوی بین ایده تیزر و افشای محتوای آن وجود داشته باشد.

تیزر را برای افزایش شایعات، حدس و گمان ها راز آلود کنید

در کنار نام تجاری، کمپین باید با یک ایده یا بحث مرتبط باشد، نه فقط یک برند. گزارش، تبلیغات و میزان دیده شدن در رسانه را تضمین می کند. عوامل متعددی مانند مدت زمان کمپین، وضوح ایده و انتخاب رسانه وجود دارد که بر اثربخشی کمپین های تیزر تأثیر می گذارد. عوامل مهم دیگر عبارتند از نوع کمپین تیزر، هدف غالب آن و تداعی برند. آنچه برای موفقیت کمپین حیاتی است، کیفیت تبلیغات افشاگرانه از نظر ارزش خلاقانه و آموزنده آن است. برای موفقیت یک تیزر بسیار مهم است که علاوه بر جذاب‌کردن و سرگرم‌کردن مردم از ابتدا، مزایای ملموسی نیز در پایان کمپین به‌دست آید. اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در رسانه های دیجیتال را می توان با استفاده از پیام های تیزر هنگامی که مشتری به مشاهده مبلغ محصول نزدیک می شود توضیح داد.

تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی

نقش تبلیغات تیزر

 برای معرفی یک محصول جدید

این قابل مشاهده ترین عملکرد کمپین های تبلیغاتی است. تیزرها برای معرفی یک کالا، خدمات یا برنامه جدید به بازار ماهر هستند.تیزرها حتی قبل از معرفی نهایی محصول برای ایجاد علاقه در بین مردم استفاده می شود. تیزرهای کوتاه برای پیش معرفی محصول جدید به مصرف کننده استفاده می شوند.

برای اطلاع از یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد

تیزرها برای جلب توجه به یک عنصر یا ویژگی کلیدی برند، یعنی منحصر به فرد بودن استفاده می شوند.

برند سازی

برندهای موجود می توانند هویت و تصاویر جدیدی با کمک کمپین های تبلیغاتی بسازند. این یک استراتژی موثر برای شروع مجدد داستان برند است. تیزرها در ابتدا به برند این امکان را می دهند تا به شکل دلخواه خود را به بازار هدف نشان دهد. سرعت یک کمپین تبلیغاتی عمومی را کاهش می دهد زیرا فضای هیجان انگیز برای تبلیغ کننده و احساس فضایی را برای مصرف کننده فراهم می کند. کمپین های تبلیغاتی “گامی عالی به سوی ساخت یک برند” هستند.

تغییر موقعیت یابی محصول

موقعیت یابی محصول ایجاد یک فضای ادراکی خاص در ذهن یک مشتری بالقوه برای برند شما است. هنگامی که می خواهید شرایط موقعیت یابی اصلی را تغییر دهید تا محصول را به شکلی جدید نشان دهید، از تیزرها استفاده می شود. این زیر مجموعه ای از استراتژی های تغییر نام تجاری است که توسط بسیاری از تبلیغ کنندگان در زمان های اخیر اتخاذ شده است.

تمایز برند

گاهی اوقات کمپین های تبلیغاتی مخصوصاً برای ایجاد جایگاهی برای خود در بازار مصرف ایجاد می شوند. علاوه بر انحصاری بودن، می تواند به طور موثر در مورد مزیت های متفاوت یک برند نسبت به دیگری اطلاعات منتقل کند. در یک دسته محصول مشابه، ایجاد علاقه به نام تجاری با کمپین تیزر به مصرف کننده کمک می کند تا منحصراً با برند ارتباط برقرار کند. کمپین های موفقیت آمیز نیز بسیار بهتر از آنچه که یک کمپین تبلیغاتی معمولی می تواند به دست آورد، یادآوری و شناخت برند را به دست می آورد.

برای ایجاد خلاقیت بیشتر در تبلیغات

خلاقیت یعنی پیدا کردن یا تصور یک چیز یا ایده ای که قبلا وجود نداشته است. فرآیند خلاقانه یک روش گام به گام برای ترکیب اشیاء یا ایده‌هایی است که قبلاً به هم مرتبط نبوده‌اند و در زنجیره‌ای از تخیل قرار می‌گیرند به دست می دهد تا کارت های خود را به جای اینکه یکباره روی میز بگذارید، به صورت تکه  تکه و خورد خورد آشکار رو کنید. واکنش متعدد مخاطبین به داستان سرایی خلاقانه کمک می کند، زیرا تیزرها توجه مخاطب را به خود جلب می کند و آنها را فعلا درگیر نگه می دارد. علاوه بر این، این کمپین ها در معرفی افراد مشهور، طنز، تکه هایی از موقعیت های زندگی، مراسم ها و حماسه ها موثر است. کمپین تبلیغاتی اینترنتی “Got Milk” برای ترویج عادت نوشیدن شیر بر اساس حس شوخ طبعی عجیبی بود که در آن پروژه ای اقدامی به نام ربودن گاو را سازماندهی کرد. در ایالات متحده، تعداد گاو ربایی ها افزایش یافت، مردم در مورد علت آن حدس و گمان می زدند و نظریه پردازی می کردند، وب سایت فیلم هایی را از آدم ربایی ها نشان می داد که در آن یوفوها دیده می شد. در پایان این کمپین نشان داد که بیگانگان پشت این آدم ربایی ها هستند، زیرا آنها فواید نوشیدن شیر را می دانند.

برای ایجاد خبر و شایعه بصورت همه گیر

تیزرها با «آشکار کردن برخی از ویژگی های پنهان» توجه بینندگان را بر می انگیزند. داستان ناگفته یا نیمه گفته شده، کنجکاوی در مورد محصول را در بین مصرف کنندگان برمی انگیزد. این بیشتر منجر به ایجاد یک سر و صدای عمومی در مورد تبلیغات می شود. این هیجان برای دانستن بیشتر و دانستن اینکه دقیقا چیست؟ یا محصول یا داستان حتی بدون اطلاع از محصول، سروصدا در مصرف کنندگان ایجاد می کند.

مشارکت و تعامل مصرف کننده

چنین کمپین هایی با هدف تعامل با مصرف کنندگان، چه از طریق مونولوگ یا گفت و گو انجام می شود. تبلیغات اسرارآمیز بحث را در تمام سطوح در هرم ارتباطی آغاز می کند. در مورد یک تیزر تبلیغاتی خوب در بین دوستان (ارتباطات بین فردی)، در اتاق نشیمن، اجتماعات (ارتباطات گروهی) در سازمان ها و در دنیای مجازی صحبت می شود. عناصر مختلف تیزر در ارتباطات رسمی و غیررسمی به بحث تبدیل می شوند. در حالی که برخی از کمپین‌ها روی هدف صحبت کردن با مصرف‌کنندگان از طریق اطلاعات در بخش‌های کوچک کار می‌کنند، کمپین‌های دیگر به دنبال جذب مشتریان یا تبدیل آنها به عضو راضی در بازی پازل بازاریابی محصول هستند.

بر مصرف و رفتار خرید تأثیر می گذارد

رفتار مصرف کننده شامل شناخت مصرف کننده شما، فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده و فرآیند ادراک مصرف کننده است. تیزرها به درجات مختلف بر سه مورد فوق تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم دارند. در حالی که موفقیت یک تیزر به یادآوری نام تجاری کمک می کند، انتظار برای یافتن محصول پشت “تیزر”، مصرف کننده را به جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغ و در نهایت محصول سوق می دهد. تعقیب و گریز و بازی یافتن چیزهای پنهان، مصرف کننده را به حدس زدن محصول نزدیک می کند. شکاف اطلاعاتی ایجاد شده توسط تبلیغات تیزر نه تنها مصرف کننده را به جستجوی آگهی نهایی و در نتیجه نام محصول وادار می کند، بلکه او را وادار می کند تا محصول شناسایی شده را امتحان کند. تیزرها نقش حیاتی در انگیزه مصرف کننده و آزمایش محصول دارند. تبلیغات تیزر مخصوصا برای ایجاد ابهام و در نتیجه تمایل به بسته شدن طراحی شده اند و در نتیجه انگیزه پردازش مصرف کنندگان را افزایش می دهند.

پیوند عاطفی

تیزرها مبتنی بر کنجکاوی و دسیسه برای تبلیغ یک محصول هستند. انبوه تیزرها در یک دوره زمانی منجر به مشارکت مردم در فرآیند تبلیغات می شود.

یکپارچه سازی رسانه ها

از آنجایی که تیزرها باعث می شود کمپین تبلیغاتی به موازات بیش از یک شبکه رسانه ای اجرا شود، به چندین شبکه رسانه ای اجازه می دهد در ایجاد هیاهو با یکدیگر ترکیب و هماهنگ شوند، از رسانه های چاپی تا تلویزیون و اینترنت، و همه ابزار های رسانه ای می توانند تیزرها را به راحتی منتشر کنند. حتی در شبکه های اجتماعی، کمپین های تبلیغاتی را می توان به طور موثر اجرا کرد.

محتوای این مقاله با عنوان چرا برای کسب و کار خود به تیزر تبلیغاتی نیاز دارید؟ از این مقاله خارجی برگرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *